top of page
BG.jpg

Vilkår & betingelser

Sist oppdatert 29.11.2023

Vilkår & betingelser som godtas ved levering av felger til Felgteknikk Norge AS
 

Dekk & Ventiler
Ved montering av brukte metallventiler er vi ikke ansvarlig for lekkasje. Dersom felg har dekktrykksensor, pliktes kunde å opplyse om dette.

 

Betaling - Fakturering
Privatpersoner, eller personer med eget firma, er nødt å gjøre oppgjør med full betaling ved henting av felger hos oss/postkontor. Kun faste bedriftskunder får utsendt faktura. Betaling med kredittkort medfører gebyr på 75kr. Betaling med kontanter medfører gebyr på 50kr. Debetkort er kostnadsfritt og anbefalt betalingsmåte.

Priser - Prisoverslag - Tilbud

Priser som vi oppgir over telefon og e-post/internett er et prisoverslag, ikke et bindende tilbud. Vi oppgir priser basert på informasjonen vi mottar om beskrivelse av felg, skade og bilde. Et tilbud med fast pris kan ikke beregnes før vi har vurdert felgene fysisk. Derimot så strever vi etter å gi en så nøyaktig pris mulig til enhver tid. Vi tar forbehold om prisendringer, våre priser på nettsiden er derimot alltid oppdaterte. Hvis du har fått et tilpasset prisoverslag på epost må det printes ut ved innlevering. All informasjon utvekslet via mail som kan påvirke arbeidet og pris må informeres ved innlevering, da det er varierende hvem du har snakket med på epost og hvem som tar i mot felgene ved levering. 


Tilbakesending - Retur
Sending går normalt i postoppkrav til privatkunder. Hvis sendingen ikke blir hentet og går i retur, vil kunde faktureres for beløpet. Det vil i tillegg forhåndsfaktureres før neste utsending, som må betales i sin helhet. Ved transportskader av sending må Bring/Posten kontaktes.


Hvis felger skal hentes (ikke sendes tilbake)
Felger som ikke blir hentet innen 14 dager etter at vi har vært i kontakt og opplyst om er klare, får et lagringsgebyr på 50,- pr. dag inkl. mva frem til dagen felger blir hentet hos oss.

Uavhentede felger som ikke betales og/eller ikke hentes innen 9 uker (eksludert helligdager og fellesferie) vil bli Felgteknikk sin eiendel og solgt for å dekke tap av betaling.

Felgteknikk vil alltid gjøre all innsats for å kontakte kunde angående henting av felger. Kunde er selv ansvarlig for å være tilgjengelig innen normale åpningstider til bedriften samt å gi beskjed dersom kontaktinformasjon er blitt endret.


Garantier
Felger som blir lakkert hos oss har 1 års garanti, dette tar for seg defekter i lakk. Skade som følge av slitasje eller feil behandling vil ikke bli dekket. Felgteknikk skal vurdere saken med skjønn om reparasjon, erstatning og  refundering skal utgis eller ikke, avgjørensen til firmaet vil være endelig. Ingen garanti blir gitt på polerte deler, ettersom levetiden er helt avgjørende på hvor godt det blir vedlikeholdt og rengjort av kunde.

 

Eventuelle klager på arbeid skal oppgis ved henting, eller skriftlig innen 48 timer etter henting
 

2 og 3-Delte felger: 
1 års garanti på at bolter ikke løsner, med forbehold om at vi har levert nye bolter. Dersom eksisterende/brukte bolter blir brukt, vil dette ikke bli dekket.  

 

Kvalitet på Finish – Påvirkninger – Forventninger
Felgteknikk sikter alltid etter renovering med best mulig finish, men kan ikke være ansvarlig for uforutsette problemer som dårlig støp, skjulte sprekker eller dyp korrosjon. Disse problemene blir som regel ikke synlig før arbeid er påbegynt og fjerning av gammel lakk er utført . Hvis vi føler at en solid finish ikke kan oppnåes, vil vi ta kontakt med kunde om hvilke alternativer som vil være mulig for en best mulig finish.

En renovering er fornying av felg etter beste evne basert på eksisterende tilstand. Når farge blir valgt ut basert på fargeprøve, står ikke Felgteknikk ansvarlig for at resultatet på fargen når lakkert på felg ikke er det kunde har visualisert at vil se ut på bilen.

Firmaet vil prestere så godt seg lar seg gjøre å opprettholde en forventet tidsramme som er oppgitt ved booking/levering. Tidsramme er derimot kun en forventning, ikke en garanti. Felgteknikk  kan ikke holdes ansvarlig for utforutsette forsinkelser, ettersom mengde arbeid på felger kan variere fra vurderingen når felgene ble levert inn.
 

 

Oppretting
Vi retter opp felger så godt det lar seg gjøre med vår kunnskap og utstyr. Ikke alle felger kan bli 100% runde, dette er avhengig av utgangspunktet og kvaliteten på aluminiumen. Ved oppretting av framsider vil det bli merker i aluminium/lakk.

Noen felger kan sprekke opp i løpet av en retteprosess, dette blir sveiset igjen av oss. Vi sveiser kun sprekker vi anser som trygge å reparere. I mange tilfeller er det ikke mulig å tilsi om en retting er mulig før arbeidet er påbegynt.

Dersom en felg sprekker opp og ikke lar seg reparere videre, er Felgteknikk ikke ansvarlig for at felgen ikke lar seg reparere eller er blitt sprukket opp. Dette er en risiko kunde må ta. Vi gjør alltid  arbeid etter beste innsats.

bottom of page