top of page
Hero-bilde.jpg

Økende interesse for felgreparasjon fra dekkhotellkunder

Med opptil 200 hjulskift om dagen og 7 300 hjulsett på dekkhotellet sitter Ida Pedersen hos Vianor Bryn på en stor kundegruppe med behov for felgreparasjon. Sammen med Felgteknikk har hun funnet gode prosesser som gir fornøyde kunder.

Vianor Bryn er Vianor sitt største dekkhotell i Norge. Her kan bileiere foreta hjulskift, lagre hjulene sine, kjøpe nye dekk, utføre verkstedtjenester og reparere felgene sine.

- Ved hjulskift nevnes det stadig oftere at kunder har en felg eller flere med skader, og mange lurer på om det lar seg reparere. En del kjenner allerede til Felgteknikk, mens andre igjen lurer på om vi kjenner til noen som driver med dette, og det gjør vi jo, sier Ida Pedersen, kundeveileder hos Vianor Bryn.

Ida har vært hos Vianor Bryn siden høsten 2018. Den gang hadde de i underkant av et par tusen hjulsett, mens de i dag har ca. 7 300 hjulsett på dekkhotell. Da tilhørende alt fra biler som Toyota Yaris og Peugeot Ion til biler som Audi R8 og Porsche 911 GT3 RS.

Gjennomarbeidede prosesser

- Nøkkelen til en god prosess er nok å være litt frempå, og samtidig være strukturert i arbeidet man legger ned. Så fort hjulskiftsesongen er over tar vi en gjennomgang og sjekker alle hjulsett hvor det er markert at det er ønskelig med tilbud på reparasjon. Deretter kontakter vi kunden med prisoverslag og ofte bilder av felgene, og her setter jeg en frist for meg selv for når det skal være i boks – jeg har for eksempel et mål om å ha kontaktet alle kunder nå før jul, og helst ha sendt inn det som skal inn av sommerfelger innen da også, sier Ida.

Remi Andre Wangen og Ida Pedersen.jpg
Godt samarbeid og fleksible løsninger

 

- Da jeg begynte som daglig leder hos Felgteknikk i juli tok det ikke lang tid før jeg hørte om Ida hos Vianor Bryn. Vi er utrolig glade for det gode samarbeidet vårt, og når Vianor Bryn er ute i god tid og tydelige i kommunikasjonen ut til kundene sine opplever vi at alle parter blir fornøyde, sier Remi André, daglig leder hos Felgteknikk.

 

Felgteknikk utfører kun trafikksikre reparasjoner. Selv om de aller fleste felger kan bli så gode som nye hender det at felgreparasjon likevel ikke er mulig. Noen ganger kan det være utfordrende å kun reparere én felg fordi fargeforskjellen kan bli stor når du setter en slitt felg på samme side som en som er renovert. En annen utfordring kan være om maskinerte felger har for lite gods igjen på felgen. Da kan den beste løsningen være å pulverlakkere alle felgene, som kan gi et veldig tøft resultat.

 

Ida hos Vianor Bryn opplever at Felgteknikk bidrar til å finne gode løsninger for kundene hennes.

 

​- Vi har rukket å bli kjent med hverandre over tid, og dette har ført til et uanstrengt og fint forhold hvor begge parter passer litt på hverandre. Det er alltid enkelt å ta kontakt om det skulle være noe, selv når det dreier seg om reklamasjoner eller misforståelser, eller feil fra vår side, sier Ida

 

Ved felgreparasjon anbefaler Felgteknikk å sende inn minst to felger for å unngå for stor fargenyanse på én side av bilen.


- I hovedsak velger folk å kun sende inn den ene, skadde felgen. Dette til tross for at vi informerer om at det kan forekomme forskjeller i fargenyanse. Her har dere vært flinke å si ifra dersom forskjellen blir veldig stor, sånn at vi kan kontakte kunden og høre hva vi skal gjøre videre i slike tilfeller, sier Ida

Salgsløsning for dekkhotell ___

Vi har utviklet en egen kundeportal og app for utsendelser av tilbud og bestillinger for dekkhotell. Med denne løsningen vil du som dekkhotellansvarlig enkelt og effektiv kunne administrere og håndtere bestillinger til oss og fra kunder. Med din mobiltelefon i hånden, kan du gå gjennom dekkhotellet for å sjekke felgene og sende tilbud til direkte til dine dekkhotellkunder gjennom appen.

Forhandler-App.png
Egen app for ditt dekkhotell
Sender ut tilbud og bilder til felgreparasjon via Felgteknikk sin app – Deres firmanavn står som avsender.

Egen forhandlerportal
Egen forhandlerportal på felgteknikk.no/dekkhotell for administrering av tilbud og bestillinger
Dyre felger blir vanligere

 

- Hos Felgteknikk forskjellsbehandler vi ikke. Det som avgjør prisen hos oss er størrelse på felg, om den er hellakkert eller har maskinert front, om den leveres med eller uten dekk og om den er rund eller har behov for retting før lakkprosessen settes i gang, sier Remi André. 

De siste årene har felgene i den norske bilparken blitt større, finere og dyrere. Det går hånd i hånd med økningen i andelen elbiler og gjør at vekstpotensialet og behovet for felgreparasjon er stort - og økende. Når du har brukt et fem- eller til og med sekssifret beløp pr. felg er det naturligvis ønskelig at de skal fremstå på beste vis.

Ny dekkhotellportal

 

På felgteknikk.no har vi lansert en ny dekkhotellportal. Der kan man enkelt regne ut priser og se hva vi anbefaler som utsalgspris til kundene og hvilken fortjeneste dette vil gi. Ved hjelp av en egen app har du enda et verktøy som gir deg alt du trenger for en smidig prosess for felgreparasjon.

 

- En av fordelene for oss med dekkhotellportal og priskalkulator er at det vil gå med vesentlig kortere tid på å regne ut priser. Og det vil hjelpe veldig! Da får jeg fokusert på å kontakte alle kundene i tide, istedenfor å først måtte bruke tid på å sette sammen en prisliste for oss.
 

Hjulskift.jpg

Øk din fortjeneste ___

I 2022 ser vi at vi har en snittpris pr reparert felg på 1 708,-. Ved 500 felgreparasjoner i året gir det 854 000,- i omsetning og potensiale på 239 120,- i fortjeneste.


Som vår bedriftskunde hos oss tilbyr vi rabatter.

  • Lavsesong (juni – desember) 28 %

  • Høysesong (januar – mai) 14 %

Vil du bli bedriftskunde?

Kontakt oss ___

IMG_5966_nettside.jpg

Scott Burns-Thomson
Driftssjef

Dir: +47 919 02 507
scott@felgteknikk.no

IMG_5897_nettside.jpg

Remi A. Wangen
Daglig leder

Dir: +47 909 45 208

remi@felgteknikk.no

bottom of page